Výchovní poradci

Výchovný poradce pro maturitní obory

Grmolcová Daniela

Mgr. Grmolcová Daniela

sudý i lichý týdenčas
út–pá9:45–10:00
liché úterý7:00–8:50

Konzultace dále možno po předchozí domluvě

Výchovný poradce pro učební obory

Mlčůch Jan

Mgr. Mlčůch Jan

sudý i lichý týdenčas
út–pá9:45–10:00
lichá středa9:00–10:00

Konzultace dále možno po předchozí domluvě

Náplň práce výchovného poradce je stanovena vyhláškou MŠMT ČR č.72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, v platném znění (zejména pak novela vyhlášky č. 197/2016 a č. 306/2025).

Výchovný poradce se také zabývá problematikou vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných včetně možnosti individuálního studijního plánu dle vyhlášky č. 27/2016 Sb. Novelizace je dána vyhláškou č. 244/2018 Sb. Rozsah přímé pedagogicko – psychologické činnosti pedagogických pracovníků je stanoven v nařízení vlády č. 75/2005 Sb., novelizace vyhláškou č. 239/2015 Sb. 

Výchovný – kariérový poradce vykonává činnosti poradenské, činnosti informační a činnosti metodické. O těchto činnostech vede písemnou dokumentaci.

Poradenské činnosti:

  1. Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků, tj. zejména:
      • koordinace mezi hlavními oblastmi kariérového poradenství – kariérovým
        vzděláváním a diagnosticko-poradenskými činnostmi zaměřenými k volbě vzdělávací
        cesty žáka,
      • základní skupinová šetření k volbě povolání, administrace, zpracování a interpretace
        zájmových dotazníků v rámci vlastní odborné kompetence a analýzy preferencí v oblasti
        volby povolání žáků,
      • individuální šetření k volbě povolání a individuální poradenství v této oblasti ve
        spolupráci s třídním učitelem,
      • poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků ve
        spolupráci s třídním učitelem,
      • spolupráce se školskými poradenskými zařízeními a středisky výchovné péče při
        zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy,
      • zajišťování skupinových návštěv žáků školy v informačních poradenských střediscích
        krajských poboček Úřadu práce České republiky a poskytování informací žákům a
        zákonným zástupcům o možnosti individuálního využití informačních služeb těchto
        středisek,
      • poskytování služeb kariérového poradenství žákům cizincům se zřetelem k jejich
        speciálním vzdělávacím potřebám.
  2. Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žákyy, včetně spolupráce na přípravě,
    kontrole a evidenci plánu pedagogické podpory pro žáky s potřebou podpůrného opatření
    v 1. stupni.
  3. Zprostředkování vstupní a průběžné diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a
    mimořádného nadání a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími
    potřebami nebo mimořádně nadané žáky ve školských poradenských zařízeních.
  4. Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními při zajišťování podpůrných
    opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a intervenčních činností pro
    žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
  5. Příprava podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve
    škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými
    poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků.
  6. Poskytování služeb kariérového poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími
    potřebami a zejména pro žáky uvedené v § 16 odst. 9 školského zákona.

Metodické a informační činnosti

    1. Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy:
      • v otázkách kariérového rozhodování žáků,
      • s přípravou a vyhodnocováním plánu pedagogické podpory,
      • s naplňováním podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími
        potřebami,
      • s tvorbou a vyhodnocováním individuálních vzdělávacích plánů,
      • v práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky.
  1. Zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence pedagogickým
    pracovníkům školy.
  2. Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování žáků, integrace, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáky apod.
  3. Předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.
  4. Poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízení v
    regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům
    a jejich zákonným zástupcům.
  5. Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších
    poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů.
  6. Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného
    poradce, navržená a realizovaná opatření.
Skip to content